سایناساینا، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 29 روز سن داره

پستــــــــــــــه کوچــــــــــــــــولو

تاثیر ذهن

1391/10/2 18:12
نویسنده : مامانی
370 بازدید
اشتراک گذاری

                 

قانون های ذهنی می گن خوشبختی یعنی رضایت.مهم نیست ...چی داشته باشی یا چقدر، مهم اینه که از همونی که داری راضی هستی یا نه؟!چون یه وقتهایی آدم خیلی چیزها داره اما باز هم احساس خوشبختی نداره! و بر عکسش...پس یه قانون وجود داره، که می گه:

                                         میزان خوشبختی = میزان رضایت

حالا این سوال مهم پیش می یاد که چه طوری میشه در کل زندگی احساس رضایت کرد؟

زندگی مجموعه ای از لحظه هاست! چون پشت این لحظه، لحظه ی بعدیه و پشت اون لحظه ی بعدی و بعدی و ...پس، اگه می خوای در کلیت بزرگ زندگی راضی باشی اول باید تمرین کنی تا در لحظه راضی باشی .

 

استاد می گفت:

"اگه کسی تصمیم بگیره فقط توی لحظه ی اکنون راضی باشه، بعد ، به لحظه ی بعدی ، که رسید، باز در لحظه ی اکنون راضی باشه و بعد به لحظه ی بعدی که رسید باز ..... می‌دونی چی می شه؟

اون فقط برای راضی و شاد بودن در یک لحظه تلاش کرده، اما یک دفعه می‌بینهپنج ساله که راضی و خشنوده! اگه کسی از لحظه ی اکنونش ناراضی باشه، بعد، از لحظه ی بعد هم ناراضی باشه ، بعد... یکهو به خودش می یاد و می بینه پنجاه سالشه و همه ی این پنجاه سال رو ناراضی بوده!

 به همین دلیل دانشمندان ذهنی به لحظه ی اکنون می گن: لحظه ی ابدی اکنون.

شرط رضایت اینه که در لحظه ی ابدی اکنون راضی و شاد باشی .

اصلا" مهم نیست داری در لحظه ی اکنون چی کار می‌کنی، فقط تصمیم بگیر مراقبه کنی که از هر کاری که داری در لحظه انجام میدی احساس رضایت و شادی کنی.  به این کار می‌گن مراقبه ی لحظه ی ابدی اکنون. این کار، اتفاقا" بر خلاف تصور، کار خیلی راحتی نیست. دانشمندان ذهنی معتقدند در هر عمل و کاری که انجام میشه یه مقداری انرژی نهفته است و ما فقط در صورتی که روی اون کار مراقبه داشته باشیم میتونیم اون انرژی رو دریافت کنیم.

 مثلا" من از صبح شروع می کنم. از خواب بیدار می شیم، می‌ریم مسواک می زنیم و در همون حال به صد تا چیز فکر می‌کنیم غیر از مسواک زدن. بعد می‌ریم صبحونه می‌خوریم در حالی که فکرمون هزار جای دیگه است غیر از صبحانه خوردن. بعد... در واقع هر کاری که داریم انجام می دیم به همه چیز فکر می کنیم غیر از همون کار. این باعث می شه انرژی پنهان کارها رو دریافت که نمی کنیم، هیچ! کلی هم انرژی ذخیره شده مان را الکی خرج  
می کنیم .

مثل مراسم چای در چین یا ژاپن  . اون در واقع یه جور مراقبه در لحظه ی ابدی اکنونه.

تمرین هایی برای درک و لذت بردن در لحظه ی ابدی اکنون:

تمرین 1 : برای خودت یه استکان چای بریز. با دقت سعی کن فقط به کاری که داری می کنی ، فکر کنی . بعد در یه جای آروم بنشین و با آرامش چای رو بخور. به این فکر کن که با هر جرعه ی چای، همه ی انرژی موجود در آن را دریافت می‌کنی و لذت می‌بری. به لحظه لحظه ی خوردن چای دقت کن. (اگه فکر دیگه‌ای اومد توی ذهنت، خودت رو شماتت نکن. فقط آروم سعی کن دوباره به خوردن چای برگردی.) بعد از اتمام، حتما" در دفتر مراقبه از خودت تشکر کن.

تمرین 2:  در زمان مسواک زدن فقط به مسواک زدنت فکر کن. سعی کن از این کار لذت ببری.
 
تمرین 3:  زمان خوردن غذا فقط به خوردن غذا فکر کن. مجسم کن با هر لقمه، انرژی موجود در غذا به همه ی سلول های بدنت میرسه.از هر لقمه ی اون لذت ببر.

نکته: غذایی که با مراقبه خورده میشه هرگز باعث چاقی های موضعی نمیشه. (در واقع وقتی ما غذا می خوریم در حالی که به صد چیز غیر از خوردن غذا فکر می کنیم، باعث انباشته شدن اون در جاهای نامناسب می شی. بر عکسش هم صادقه. یعنی کسانی که هر چیزی که می خورن، چاق نمی شن، اگه روی غذا خوردن آگاهانه، مراقبه کنی  همه ی انرژی موجود در غذا رو دریافت می کنن. حتی می‌تونی مجسم کنی که دوست داری غذا در چه قسمتی از بدن تو باعث چاقی بشه! وقتی داری غذا می خوری توی دلت با لقمه هات حرف بزنی! از لقمه ی نون و پنیر صبحت بخواهی که همه ی نیروش رو به شما انتقال بده. (نخند! جدی می گم! این یکی از مراقبه های هندوهاست!)


به تدریج خودت رو عادت بدی که هر کاری که داری انجام میدی، فقط به اون فکر کنی و تصور کنی.با این کار همه ی انرژی نهفته در اون کار رو داری دریافت می کنی.

خیلی سخته، اما شدنیه! شاید باورت نشه اما به تدریج حتی از کارهایی که دوست نداشتی، به شدت لذت می بری.

این قانون رو به یاد بسپار: بر هر چیز که تمرکز کنیم، انرژی اون رو دریافت می کنیم

 حالا تمرین آخر:
 
یک بار دیگه این پست رو بخون و تصمیم بگیر همه ی انرژی موجود در کلمات اون رو دریافت کنی. لبخند بر لب داشته باش. حالا آماده باش تا در لحظه ی ابدی اکنون، شاد و راضی باشی. از همین حالا شروع کن! چون امروز اولین روز از روز های باقیمانده ی عمر توست!

                                                         دوستت دارم red lips kiss and say love you animated gif

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (6)

نرگسی
3 دی 91 0:06
وای مامانی عالی بود عالـــــــــــــــی .. نمیدونی چقدر احتیاج داشتم به این متن .. عالی بود به طوری که از همون لحظه ای که داشتم میخوندم این کارو شروع کردم .. مرسی عزیزم .. فقط میشه منبع ش رو بگی ممنون میشم ..
الهام مامان تيانا
3 دی 91 14:36
واي شيرين جون گل كاشتي
خيلي استفاده كردم ،عالي بود D>
ممنون از تايپ متن قشنگ و كاربرديت


خواهش میکنم.
امیدوارم بتونی انجامش بدی چون 1کم سخته
مامانی کسرا
3 دی 91 16:07
خیلی قشنگ بود
امروز من ُ عوض کرد


قشنگه ولی سخت
فاطمه سادات
4 دی 91 10:35
سلام ممنون عزیزم خصوصی داری
نرگسی
4 دی 91 11:30
مرسی مامانی .. آره تقریبا .. 2 هفته بعدش تولد 21 سالگیم بود ..
الهام مامان آوینا
4 دی 91 15:15
خصوصی داری